lørdag den 19. april 2014

Chokolade mousse
(ca. til en 25 cm rund kage, tyndt lag)

200-300g toblerone (eller anden lækker chokolade, nougat)
ca. 2,5 dl fløde

Chokolade og fløde puttes i en gryde og varmes langsomt op. Jeg går aldrig særlig langt væk når jeg laver den her creme, for den skulle nødig brænde på:). Efterhånden som chokoladen smelter røres den ud i fløden, jeg lader den gerne stå til det små simre, men kun lidt. Blandingen hældes i en skål og afkøles yderligere, for derefter at komme på køl. Når den engang er helt kold piskes den let op, til den får en cremet konsistens. Men pas på, piskes den for længe skiller cremen. Jeg pisker gerne først med el pisker, og tager lige det sidste med piskeris, så jeg bedre kan styre det. :). Er den først begyndt at skille, så er den ødelagt.

Velbekomme

Denne opskrift stammer oprindeligt fra www.Annetteskager.com

Ingen kommentarer:

Send en kommentar